Veelgestelde Vragen (FAQ)
Vraag en antwoord
❓Hoe kan ik als ouder van mijn kind(eren) die tennis en/of padel spelen profielbeheerder worden van hun accounts?
  • Ga naar de app of website van Tennis en Padel Vlaanderen en log in met je eigen lidnummer en wachtwoord.
  • Ga naar je profiel door bovenaan op je naam te klikken en vervolgens op ‘Gekoppelde accounts’.
  • Controleer wie er gekoppeld staat. Indien de gewenste speler er niet bij staat, klik op ‘Toegang vragen’.
  • Vul het e-mailadres in van de speler van wie je het account wilt beheren en klik op ‘Stuur verzoek’.
  • De speler zal nu een mail ontvangen met een link om de aanvraag te valideren. Laat de speler klikken op ‘Klik op deze link om dit te bevestigen’.
  • Zodra dit gelukt is, ben je profielbeheerder van de speler.
❓ Hoe verkrijg ik als ouder info over lessen en stages?
  • Wij werken voor lessen samen met TENNIS- EN PADEL ACADEMY "ATTAK". Via de website www.attaktennis.be of www.attakpadel.be kun je meer informatie vinden.
  • Zij verzorgen de lessen en stages op onze club. Bij een mail aan hen kunnen wij de verantwoordelijke(n) mee in CC zetten.
  • Bij hen kun je terecht voor de lopende mogelijkheden, geplande lessen en hun tarieven.
  • Voor het gebruik van de pleinen en infrastructuur worden enkele afspraken en bedragen aan ons (TPC Eeklo) toegevoegd.
❓ Ik speel in meerdere clubs. Moet ik meerdere keren betalen?
  • Clubbijdrage: De club betaalt vanaf 2025 een bedrag per speler (€ 10 voor spelers ouder dan 18, € 5 t.e.m. 18 jaar). Elke club waar je actief bent, dient deze bijdrage te betalen.
  • Servicekost: Elke volwassen speler betaalt een beperkte servicekost van € 5 rechtstreeks aan Tennis en Padel Vlaanderen. Deze kost hoeft slechts één keer per jaar betaald te worden, ook al ben je bij meerdere clubs actief. Voor spelers t.e.m. 18 jaar is dit gratis.
  • Daarnaast betaalt een volwassen speler bij elke tornooi-inschrijving € 1 servicekost rechtstreeks aan Tennis en Padel Vlaanderen.
❓ Komen de sportkampen (recreatieve stages) van mijn kind in aanmerking voor een fiscaal attest?
  • De uitgaven moeten gedaan zijn voor kinderen tot 14 jaar of voor kinderen met een zware handicap tot 21 jaar.
  • De belastingplichtige moet zelf een beroepsinkomen genieten.
  • Het kind in kwestie moet fiscaal ten laste zijn van de belastingplichtige of voor de helft bij fiscaal co-ouderschap.
  • De organisator van de opvang moet erkend, gesubsidieerd of gecontroleerd zijn door lokale openbare besturen.
  • De gegevens moeten vóór 1 maart van het jaar volgend op het kalenderjaar waarop de attesten betrekking hebben, worden verzonden.
  • Lidgelden en kosten voor lessenreeksen worden niet beschouwd als kinderopvang.
  • Opvang door commerciële initiatieven komt niet in aanmerking.
❓ Ik heb mijn kind ingeschreven voor padellessen. Is het nodig lid te zijn om de lessen bij Attak te volgen?
  • Lidmaatschap is verplicht voor lessenreeksen, omdat de aansluiting, verzekering en servicekosten dan in orde zijn.
  • De club betaalt een bijdrage per speler aan Tennis Vlaanderen en de servicekost voor spelers tot 18 jaar is gratis.
  • Verzekering zit verrekend in de aansluiting.
  • Voor korte stages is het anders; daar wordt geen lidgeld gevraagd, omdat dit over "kennismaking" gaat en niet over een volledige lessenreeks.
❓ Kan ik de contactgegevens van een speler of een interclubleider van een andere ploeg vragen aan een club?
  • Het is een club niet toegestaan contactgegevens van leden te delen.
  • Het lid in kwestie kan op de hoogte gebracht worden van de vraag en eventueel zelf contact opnemen met de vraagsteller.
  • Interclubverantwoordelijken kunnen via het dashboard TPV bepaalde gegevens zelf opzoeken.
❓ Hoe kan ik een saldo opladen bij Tennis Vlaanderen via de website?
  • Log in: Ga naar www.tennisvlaanderen.be en log in met je lidnummer en wachtwoord.
  • Ga naar Terrein/Clubinfo: Zoek de optie "Terrein" of "Clubinfo" in het menu.
  • Saldo opladen: Klik op de knop of link "Saldo opladen".
  • Kies bedrag en betaal: Selecteer het gewenste bedrag en rond de online betaling af met je bankkaart of de Bancontact-app.
❓ Hoe kan ik een saldo opladen bij Tennis Vlaanderen via de app?
  • Download de app: Installeer de officiële app van Tennis Vlaanderen op je telefoon.
  • Log in: Open de app en log in met je lidnummer en wachtwoord.
  • Navigeer naar Saldo: Tik op de knop "Reservaties" onderaan, klik op de drie puntjes rechtsboven en selecteer "Clubinfo & saldo".
  • Saldo opladen: Tik op "Saldo opladen", kies je gewenste bedrag en voltooi de betaling.
❓ Hoe schrijf ik in voor lessen padel volgen (in de winterperiode) via Attak?
  • Je volgt winterlessen bij Attak, je neemt geen abonnement van de club: per persoon betaal je een fixed bedrag van € 50 voor het gebruik van de infrastructuur op de club. Je kan niet reserveren noch buiten de lessen spelen met anderen (tenzij als "gast"). Beslis je tijdens de lessenreeks toch een abonnement te nemen, wordt deze € 50 per persoon in mindering gebracht
  • Je volgt winterlessen bij Attak, je neemt wel een abonnement van de club: per persoon betaal een vast bedrag van € 150 voor de periode vanaf 1 oktober tot einde maart voor het gebruik van de infrastructuur. Je kan zelf een terrein reserveren en meerdere gelijktijdige reservaties maken om samen met anderen te spelen.
❓ Wat zijn piek- en daluren (padel)?
  • Piekuren: weekdagen vanaf 18u (terreinen 1, 2, 6, 7) - vanaf 17.30u (terreinen 3, 4, 5)
  • Daluren: alle andere momenten
  • Speelduur piekuren: 1,5 uur met 4 spelers
  • Speelduur daluren: min. 1 uur, per half uur te reserveren (ook 1 tegen 1 mogelijk)
❓ Kan ik een reservatie wijzigen of annuleren (padel)?
  • Wijzigen: tot aanvang van het speelmoment
  • Annuleren outdoor: tot aanvang
  • Annuleren overdekt: tot 6 uur vooraf
  • Betaald bedrag wordt automatisch teruggestort op je saldo (overdekt)
❓ Hoeveel reservaties mag ik maken (padel)?
  • Outdoor: 3 piek + 6 dal
  • Overdekt: 3 piek + 6 dal
  • Totaal: 18 reservaties
❓ Wat kost een reservatie (padel)?
  • Outdoor gratis piek en dal
  • Overdekt piek leden €5 p.p. - dal leden €4 p.p.
❓ Wat is de minimumtijd tussen reservaties (padel)?
  • Daluren: 2 opeenvolgende momenten mogelijk
  • Piekuren: geen 2 opeenvolgende reservaties
  • Combinatie dal + piek: toegestaan
❓ Mag ik met gastspelers spelen (padel)?
  • Enkel met geregistreerde gasten (gratis account via tennisvlaanderen.be/registratie)
  • Gastreservatie: max. 7 dagen op voorhand
  • Gastkost: Outdoor: € 11 - Overdekt: € 12
  • Overdekt: Lid betaalt via saldo, onderlinge afrekening met gast
  • Gast mag max. 2 outdoor + 2 overdekte reservaties tegelijk hebben
❓ Wat bij overtreding van het reglement (padel)?
  • Eerste inbreuk: reservatie verwijderd + melding
  • Tweede inbreuk: 10 dagen reservatierecht geschrapt
  • Herhaaldelijke overtreding: schorsing of uitsluiting
❓ Wat bij losse verhuur van een terrein (padel)?
  • 4 gastspelers → reservatie mogelijk 3 dagen op voorhand
  • Kost: Outdoor: €44 - Overdekt: €48
  • Max. 1 gelijktijdige reservatie
  • Annuleren: tot 12 uur vooraf
  • Wijzigen: tot aanvang
❓ Hoe zit het met lessen (padel)?
  • Enkel via ATTAK Tennis & Padel Academy
  • Andere lesgevers → enkel mits goedkeuring via info@tpceeklo.be
❓Ik heb een plein geboekt en nadien geannuleerd, maar het betaalde bedrag is nog niet teruggestort?
  • Wanneer je een reservatie annuleert na betaling met een saldo, wordt het saldo automatisch teruggezet.
  • Er is echter geen terugbetalingstransactie zichtbaar in jouw saldo.
  • De initiële betaling van de reservering én de volledige transactie worden verwijderd uit je betaalgeschiedenis, alsof deze nooit heeft plaatsgevonden.
❓Ik ben gekwetst voor een lange periode. Kan ik (een deel van) mijn lidgeld terugkrijgen?
  • Wanneer je door een kwetsuur uitvalt, maar reeds een deel van het seizoen actief hebt kunnen deelnemen, wordt geen financiële compensatie via vermindering in het lidgeld gegeven.
  • Er is eventueel een tegemoetkoming in het volgende abonnementsjaar bespreekbaar, indien je minimaal een halfjaar (gekwetst, operatief) afwezig bent geweest.
  • Er kan nooit een terugbetaling zijn nadat het ontvangen lidgeld via facturatie verwerkt is. Daardoor zijn individuele aanpassingen of terugbetalingen onmogelijk.
❓Hoe kan ik een attest krijgen om (een deel) van mijn lidgeld te recupereren via de mutualiteit?
  • via de website:
    1. Log in via de website https://www.tennisenpadelvlaanderen.be/nl/dashboard/clubabonnementen .
    2. Klik in je dashboard op "Clubabonnementen".
    3. Kies "Downloaden" in de kolom "Attest mutualiteit".
  • via de app:
    1. Klik onderaan "Club" en kies je hoofdclub.
    2. Kies het juiste abonnement.
    3. Download via "details" het gewenste attest.

Korte Moeie 16

9900 Eeklo

info@tpceeklo.be

Onderneming BE0412.569.803

Rekening BE62 0017 2768 2861

Stamnummer Tennis Vlaanderen 8022